Förkylning, barnvakt, mys dag och en sjukt bra låt

Förkylningen har brutit ut riktigt ordentligt och det är jag faktiskt ganska glad över! Nu kan jag bara må bättre och bättre för var dag. Fast igår var jag inte så tuff efter jobbet. Var helt slut när jag kom hem! Och jag såg framemot att vila en stund på soffan. Då ringde pappa och sa att han var i S-hamn, utanför vår lägenhet och hade fika med sig så då var det bara att ta sig i kragen och vara social. Vi träffas inte så ofta för han bor i Hbg. Hade inte sovit så bra den natten p.g.a min onda hals och givitvis hade jag inga halstabletter hemma heller så jag var ganska sur på mig själv att jag inte hade köpt det när jag ändå var på Apoteket på dagen. Brukar alltid ha ett lager halstabletter, alvedon, nässpray hemma i fall man åker på en förkylning. På kvällen passade vi 4 åriga Wilma och jag som trodde det skulle vara en mys kväll med godis och film blev istället ganska "jobbig" I alla fall i början på kvällen då hon inte alls ville se på film utan vill mest busa med oss. Fast hon är såå söt så det gjorde inte så mycket!  Halv 11 somnade hon i soffan framför "Pippi på dom sju haven" Visst är Astrid Lindgrens filmer bäst? Jag kan se dom om och om igen och kommer aldrig att tröttna! Inte för att jag ser dom ofta nu för tiden men ni förstår nog vad jag menar? Kl 12 kom Wilmas mamma och hämtade henne och halv 1 släkte vi lampan och då tog det inte många minuter innan jag somnade. Och enligt Kristoffer hade jag snarkat som bara den i natt. Jag som aldrig snarkar och får panik när Kristoffer gör det! Stackars honom som för en gång skull fått lyssna på mitt snarkande;) Fast hur lätt är det att inte snarka när man är förkyld och täppt i näsan?

Dagen har varit mysig. Halv 11 begav jag, Kristoffer, svärmor, Alex och Molly oss till Lund och Nova. Var inte alls på shoppinghumör vilket inte alls är likt mig men jag skulle ju hålla mig i skinnet så det blev bara lite underkläder för min del. Kristoffer däremot var på jakt efter jeans men hittade inga så han shoppade bara tröjor. Är så fruktansvärt trött på rean som är nu! Jag vill handla vår kläder!! Vid 3 tiden åkte vi vidare mot Malmö och IKEA. Visst är det så att när man är på IKEA så kommer man alltid ut med mer än vad man skulle köpa/behöver? Vi behövde bara lite småsaker men kom ändå hem med 3 stora papperskassar fulla med saker. 

Ikväll hörde jag en riktigt bra låt på tvn. Det var sjukt längesedan jag hörde den. Och när jag hörde den så ploppade det upp en massa gamla minnen.. Den här låten ger mig minnen som både är roliga och sorliga.



 Imorgon ska jag jobba på dagis. Och då j*vlar ska jag sprita händerna hela tiden! haha. Fast jag kan nog inte bli sjukare än vad jag redan är. Vill på gympa på kvällen men jag vågar inte så jag får försöka tvinga med Kristoffer ut på en powerwalk istället. Om inte han vill ska jag ändå ut och gå. Ska ju snart på semester ( om 4 veckor) och måste få en snygg slank kropp tills dess... tss... Synd att man inte kan trolla! Vad skönt det hade varit ibland! Har fuskat med både det ena och andra länge nu så imorgon får det vara nog! Beach 2009 here we come;)  
Sov gott   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0