Torsdag, fredag och lördag

Här kommer en mega lång uppdatering.   

I torsdags hade vi bestämt date med Jon & Caroline. Vädret var ju riktigt najs så det blev Borrbystrand några timmar. Var lite skeptisk i bilen på väg dit om man verkligen kunde ligga på stranden (redan!) Låg i "hålan" bakom poolen och där var det svettigt kan jag säga! Det kändes som en riktigt varm sommardag och jag nöjt som bara den! Det finns inget bättre än att ligga på stranden! Killarna Kristoffer, Jon och Niklas kunde inte ligga still så dom hittade på lite olika tävlingar, bland annat hittade dom en stock som man skulle kasta iväg så långt man kunde.... hm...Skönt för mig och Caroline att dom försvann ett dag så vi kunde prata lite tjejsnack:) Årets första stranddag alltså. 

Vid 3 tiden stack vi och åt världens godaste glass som finns i Skillinge ovanför macken. Det är Italiensk glass, mmm 
Give it a try!

Efter det sa vi hejdå till Jon & Caroline och sedan åkte vi till Borrby för att leka med Molly. Tjejen blir ju bara större och större för var gång man träffar henne!

Vid 7 tiden träffade vi Jon & Caroline igen och då på Pizza House. Vi åt och drack gott och 1 1/2 timme senare begav vi oss för att hyra film och det blev "Allt flyter" Den var faktiskt ganska rolig. Innan vi kunde sätta igång filmen åskade och bixtra det som bara den, det var sjukt läskigt! Kristoffer svängde ihop en Marängsviss till filmen. Gott!  

I fredags latade jag mig hela dagen och framåt kvällen åt jag middag hos mamma som nu befinner sig på semester på Kreta med sina väninnor. Tittade på vädret för Kreta innan idag och det ska tydligen vara varmt och fint hela veckan. Vad härligt för dom!! Jag är inte ett dugg avensjuk... inte alls!!

I lördags mådde jag inte så bra så jag tog det lugnt här hela dagen. Jag har så himla ont i min kropp och är så orkelös. Har ont i mina leder, bäckenbenet, nyckelbenen och i armmusklerna. Har känt så kanske i 2 veckor så idag ringde jag sjukvårdsupplysningen för att höra vad jag skulle göra, kan vara skönt att få någon annans åsikt ibland. Hon jag pratade med sa att jag kunde ha ett virus i kroppen som är kan ta lång tid att bli av med... Hon sa att jag skulle försöka leva ett så normalt liv det går med motion och annat. Visst det är lätt för henne att säga, som inte varje dag har ont i sin kropp. Att bara hälla upp dricka i ett glas gör ont! Sånt som man alltid gjort innan och som alla människor gör var dag är mycket jobbigare och man kommer på sig själv att hellre ligga i soffan och göra nada än att tex att surfa på Internet som man helt plötsligt inte orkar göra för man får ont armarna när man skriver, hur sjukt är det inte! Har aldrig hört talas om detta innan att ett virus kan sätta sig på så många ställen i kroppen....

När ska jag få känna mig riktigt frisk!?! Är så himla trött på att må dåligt!! I går när vi var ute och festade så, ett tu tre orkade jag inte dansa längre... Min doktor ringde nu i veckan och sa att alla prover såg bra ut och jag är inte laktosintolerant. Jag förklarade då att jag ändå inte mår bra och han sa till mig att jag skulle höra av mig om det inte blev bättre. Jag måste känna mig bättre snart!

Har i alla fall kommit fram till att jag inte kan leva som jag gör och har gjort en tid. Jobbar inte så mycket just nu och tro mig det suger! När jag är ledig så vänder jag på dygnen och sover hela dagen. Jag sover lätt 11 timmar vissa dagar och jag mår inte bra av det. Det kan kanske också ha att göra med att jag känner mig slö. Nu är det slut med sovandet! Snart börjar mitt sommar schema och då kan jag inte hålla på att sova så här. Så nu säger jag godnatt med lite bilder från i lördags och detta ska bli det allra sista sena blogginlägget, i alla fall på vardagarna. Får se hur länge det håller....



Carro i sina nya fina skor!


Fest hos Marcus alias Muggen




På Strandpaviljongen blev Carro kär i ännu ett träd...


Första gången hon blev kär var i Påkas då också på Strandpaviljongen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0