6/2 2010

En blogg som jag dagligen läser är grymma och snygga Michaela Forni.


Så här skrev hon för någon vecka sedan. 

Vänner.

En av mina bästa vänner har alltid sagt till mig genom året att, ”Michaela, omge dig av människor som får dig att må bra. Som får dig att må bättre än vad du gör när du inte är med dem”. Och jag tänker mycket på det där. Jag har haft väldigt många vänner genom åren. Vissa som har kommit och gått, vissa som har stannat kvar. Jag har haft mycket påfrestande vänner-relationer. Som tar mer energi än vad de ger. Tror stenhårt på att man måste vårda en kompisrelation precis som man måste göra i en kärleksrelation.

Har i alla fall lärt mig lite genom åren. Att omge mig runt människor med bra energi. Har avslutat gamla relationer som inte har innehållit bra energi. Med vänner som gör en osäker eller sänker ens självkänsla. Inte ok och sådana människor vill jag inte ha runt omkring mig.

Men tyvärr är jag fortfarande ung och har mycket kvar att lära. Känner ibland den negativa energin runt omkring mig, och ändå stannar jag kvar i den. Mest för att det blir så jävla mycket drama när man försöker göra sig av med den.

Egentligen är det så enkelt. Umgås med människor som gör dig glad. Som får dig att känna dig som en bättre människa. Som gör ditt liv roligare att leva. Som inte söker anledningar för att starta ‘diskussioner’, utan som är okomplicerade. Som får dig att skratta. Leva. Som gör dig lycklig.


Hur bra är inte detta? Det bästa är ändå: "Tror stenhårt på att man måste vårda en kompisrelation precis som man måste göra i en kärleksrelation"

Idag är det lördag och jag är ledig. Var på loppis innan i förmiddags. Jag älskar verkligen loppisar! Man kan hitta så fina saker. Har hittat massa fint bland annat lampor, ljushållare, glas grejer och idag hittade jag en jätte fin ring och ett guldarmband. Dagen hade varit perfekt om det inte vore så att jag är super förkyld (igen!) Sist var för ca en månad sedan. Hur kan det vara möjligt....Längtar såå efter att börja träna och komma igång igen! Jag behöver verkligen det för att orka med denna vintern. Bläää när kan den ta slut!?!

Nytt år och jag har helt glömt att berätta att vi flyttat och "Ta daaa" Vi har fått kamin!!! Det finns ingen härligare värme från just en kamin/öppen spis. Gissa om vi eldar typ varje kväll. Myyyys!!

Här bor vi! Visst har vi fått det fint!

Ikväll blir det mys, mat och melodifestivalen hos Caroline eller Klin eller Kelin hehe. Kristoffer ska ha fotbollskillarna i Skillinges herrsektion här hemma så jag flyr hemmet.

Nu ska jag slappa en stund innan duschen väntar.

Ha en mysig kväll ♥

Kommentarer
Postat av: Kim Zetterlund

hej älskling :-) jo fint skrivet där verkligen många kloka ord! förlåt att jag inte svara där på msn låg och sov mest hela dan sjukling som jag e :-( hoppas vi mår bättre så vi kan ta och ses snart? saknar dig älskling puss

2010-02-11 @ 01:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0